Jävla Lurendrejare!

Blir så förbannad o besviken på organisationen www.julierescue.com ! Såg på programmet uppdrag granskning. Min hund Virginia som ja skulle fått hem i oktober från spanien fick jag aldrig. Hon dog där i tarmvred...sa dem.

Programmet tog upp att många hundar som kommer till Sverige är sjuka o har fått falska pass. De påstår också att Julie tjänar miljonbelopp på att vi svenskar köper hem en hund till Sverige. 4800kr kostar det o tänk va hon kan tjäna på det om hon hoppar över alla veterinärbesök. Man kan också skänka pengar som hon ska köpa fästinghalsband, mat mm. Men INGEN av hundarna hade ngt sådant halsband på sej. 

Jag bli så jävla förbannad rent ut sagt. Att ngn JÄVEL kan säga att dem e en djurvän o ha en så seriös hemsida o skicka hundratals hundar till norden för att tjäna pengar!? Jag fattar bara inte att hon kan med. Det var nog ödet att jag aldrig fick hem min Virginia. Tänk om hon hade haft den hemska sjukdomen Leishmania. O den hade smittat mina andra djur o kanske mig? Skrämmande tanke.

Jag hoppas verkligen folk tar avstånd från detta tills man vet vad som egentligen stämmer.  Vi vill ju hjälpa hundar i nöd, inte framavlade för att sälja o tjäna pengar på.

Så himla tråkigt att Julie Rescue är en lurendrejarsida. Den kanske var för bra för att vara SANN....

Kommentarer
Postat av: tess

de va de ja sa... tur i oturen som sagt KRAM

2009-01-16 @ 16:31:37
URL: http://theresekvist.blogg.se/
Postat av: mr bäver

ja sånt är rent ut sagt för jävligt, men det finns seriösa organisationer i sverige som faktiskt hjälper djur som har det skit. Googla på Else Wigh så får du läsa om en tant jag beundrar massvis. Visserligen tar hennes organisation hand om katter, men det finns liknande för hundar också. Men att lura folk på cash är också skit så jag hoppas spanska polizei tar dom i örat rejält!

2009-01-16 @ 20:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0