Jojjo är hemma igen!!!

Hej :D Då va Jojjo tillbaks i Sverige igen! Jag har haft en helt underbar semester! Massa sol & bad!


Första drinken i Thailand:) Kan säga att jag har nog aldrig druckit så många gin o tonic som i thailand! Men gott va d :)

2 veckor på detta underbara hotell! Det va inte 1km till stranden som det stod på internet utan nästan där vi bodde förra året:) Så d va väldigt nära :)

Vi va på Rockcity i Patong, men va  ju så trångt o litet iår, detta året låg det i en ny lokalså vi trodde de gamla stället hade stängt. Trist tyckte vi  men 3 dagar innan vi skulle åka hem så såg vi att dem hade öppnat ett ställe till;)

Våran favorithund. Ett måste va att mötas varje kväll :) Så vi fick ge henne lite mat! Hoppas vi ses nästa år också!

Snygging på väg upp till stora Budda.

Här e vi uppe vid den stora Buddan o kolla vilken utsikt! Va så grymt. Vi va ju där på förra resan också men återvände nu för att se hur det blivit när dem byggt mera.. Jättevackert!

Vi va inne i templet o där satt munkar. Jag va tvungen att ta på mej en sjal för att inte "fresta" munkarna. Vi fick sätta oss framför dem o dem gav oss "välsignelse", fick armband, mat o vatten som ska ge oss lycka. Va ganska spännande men maten smakade tyvär skit:P haha..men e säker på att Budda förlåter mig.

Fruktdrink med alkohol i :) Mkt gott va de! Vi käkade på en svenskägd restaurang den här kvällen o dem har så god mat!  På kvällarna blev d aldrig thaimat för det åt man till lunch varje dag.

Vi besökte Raya Island, en vacker ö. På den såg vi jättevaraner:)

Där fanns det örnar också:D Trodde detta va en staty men fattade ju att d inte va d när han rörde på sej...blev jätterädd haha..

Blev elefantridning iår med, det ingick visst i utflykten till Raya Island:) Elefanter e coola djur, så stora o snälla!

Vi spelande minigolf på en ascool bar/restaurang kallad Dinobar. Stenbord, vattenfall, eld, massa träd o servitriser i "flinta" inspirerade kläder, o dinosaurier:) Förövrigt vann jag rundan haha :)

Jag på Raya:)

Vi på Nakonnai, där va vi varenda kväll o avrundade dagen med ngt gott att dricka :)

Den ena killen i baren , han sa att han hette ME?? haha han kunde knappt ett ord engelska men glad som få va han ;P Han kanske e lite ladyboy;P kolla hur han håller på Johns bröst haha ...ME finns iaf kvar i mitt hjärta o i Johns också, det är jag säker på.

Vi va på thaiboxning en gång, spännande. Men mest skoj va det när en kille från costarica kom ut o nockade killen på 3 slag typ. O så va han ju dödshet också;P Det är inte bara blod o slag. Det är ögongodis också:D

John äter rambutan, jag höll mej till vattenmelon! Frukt o grönsaker smakar så jäkla gott i thailand. Om vattenmelonen i Sverige smakade som den i Thailand skulle jag äta den som godis här hemma. 

Vi gjorde en utflykt till Krabi också där vi besökte ett antal öar! Här ligger jag i det glasklara vattnet!

Svårt att beskriva hur vackert det verkligen är :) Men man ser iaf ngt på bilden!

Vilken bild...haha..

Jag &

John var laddade inför minigolfduellen med hans föräldrar o ett annat par! Så snygga vi va då ;) haha

Yui spelade för oss sista kvällen, en slags hej då sång på thailändska, alltid svårt att säga hej då speciellt när man setts o pratat varje dag i 2 veckor.. Han fick tårögda ögon... Ganska gulligt ändå.

Jag på planet hem igår! Vilken seg flygresa det var, svullna ben o svinäcklig mat från Sharja. Får kväljningar så fort jag tänker på flygmaten :S

Sammanfattningsvis så har jag haft en sån jävla skön semester o jag hoppas d blir Thailand nästa år igen! Folket är fantastiska, maten är god o vädret är bra. Thailand är så olikt Sverige, folk tar allt som det kommer tex, i baren där vi alltid va, så ville ett par ha redbull vodka. Då va redbullen slut så då sa dem vänta ett ögonblick bara. Då åkte dem iväg o handlade det. Så klockrent.

Jag måste nog säga att jag älskar Thailand. Iaf den delen jag har sett.  

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin

HEEEEEJ! Välkommen hem!

Jag är bara så avundsjuk önskar att jag också var där! Ser så fruktansvärt mysigt ut, du har verkligen haft det gott :D det har väl vart så där här, så som snö.. Ses snart! puss o kram <3

2009-03-26 @ 17:38:22
URL: http://tiggerlilly.blogg.se/
Postat av: sussane

skit stövel

2009-03-27 @ 09:55:20
Postat av: www.galenjojjo.blogg.se

Till Sussane: Jag är säker på att DU är mer skitstövel än vad jag är. *********

2009-03-27 @ 10:07:13
Postat av: caroline

haha.. va e d för mongo som kallar dig för skitstövel?

Fina bilder!Känns lite som jag varit i Thailand med nu=) Ni ser verkligen ut att ha haft det jättetrevligt!Kram

2009-03-27 @ 10:56:12
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Anki

Jojjo kolla ip-adresssen på skitstöveln så kanske du kan se vem det är!

2009-03-27 @ 16:12:51
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: jennifer

vilka härliga bilder, nu längtar jag verkligen tillbaka´

2009-03-27 @ 16:21:26
URL: http://knezeviic.blogg.se/
Postat av: John

Grym semester och fan va snygg jag e..

2009-03-28 @ 08:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0